Bootsma Technologies, Zwolle

Dinsdag 6 november 2018 is een aantal leden op bezoek geweest bij Bootsma Technologies BV in Zwolle.

Wij werden door Harry Dreuning ontvangen. In de vergaderkamer heeft hij ons, onder het genot van een kop koffie, diverse materialen laten zien (en voelen) waarop de foto’s geplakt kunnen worden. Van goedkoop karton tot heel dure bamboe. Ook liet hij ons de verschillen zien tussen aangebrachte coatings. Na zijn uitleg zijn we naar de productieruimte gegaan om zelf aan de slag te gaan. Hierbij eerst uitleg gekregen over de wijze waarop foto’s geplakt worden. Daarna zelf aan het werk om een vijftal eigen gemaakte foto’s te plakken op polystyreen. De eerste foto werd op dezelfde wijze geplakt als wij gewend zijn bij het plakken op verstevigingsmateriaal bij gebruik van een passe-partout. Bij deze methode is de kans op luchtbellen onder de foto erg groot. Bij het plakken van onze resterende foto’s hebben wij gebruik gemaakt van een wals. Dit gaf een mooi strak resultaat.

Bij het bedrijf kunnen wij als leden diverse materialen aanschaffen. Ook kunnen we bij het inrichten van een foto-expositie gebruik maken van hun apparatuur (zelf werkzaamheid). Uiteraard dienen de plakmaterialen wel bij hen te worden aangeschaft. Een volledige lijst van aan te schaffen materialen vind je op hun site www.bootsma-technologies.com

Al met al een geslaagde avond mede dankzij de uitstekende uitleg door Harry Dreuning.